Beneficis de la salut

El trampolí sovint es promou com un dels millors i exercicis més efectius que pots fer! La NASA creu que “l’exercici de saltar sobre un trampolí és la forma d’exercici més eficient i efectiu que l’home hagi ideat”. El trampolí és un entrenament de baix impacte que tonifica els músculs i millora la coordinació motriu.

Aptitud cardiovascular

Un estudi dut a terme per la NASA va trobar que 10 minuts de salt en un trampolí és millor entrenament cardiovascular que 33 minuts de carrera. L’informe diu que “per a nivells similars de freqüència cardíaca i consum d’oxigen, la magnitud dels estímuls biomecànics és major saltant en un trampolí que corrent”. Saltar en un trampolí també estimula el flux d’una manera que ajuda a lliurar el cos de toxines.

Coordinació i agilitat

Saltar en un trampolí augmenta la consciència del seu cos i una sensació d’equilibri i coordinació. Aprèn a controlar la coordinació dels braços i les cames mentre salta i ajusta la posició del seu cos en conseqüència. La coordinació millorada i les habilitats motores fines poden ajudar en altres esports que requereixen una gran coordinació mà-ull i general. Els gimnastes i acròbates també utilitzen trampolins per a millorar la seva coordinació en habilitats aèries i caigudes de salts.

Exercici de baix impacte

Encara que el trampolí proporciona un entrenament intens per als músculs i els ossos, el matalàs o coixí absorbeix el 80 per cent de l’impacte del rebot. A diferència de córrer o jugar al tennis, el trampolí proporciona al teu cos un entrenament complet, al mateix temps que redueix el risc de lesions en les articulacions, especialment en els turmells i els genolls. Això és especialment beneficiós per a les persones amb menys mobilitat o les persones en rehabilitació.

Tonificació muscular

El to muscular i la flexibilitat milloren, i el percentatge de greix corporal es redueix mitjançant l’activitat en el trampolí. L’ús regular d’un trampolí també pot ajudar a millorar la postura i la salut muscular general. John Beer , entrenador olímpic de l’equip britànic de trampolí, diu: “Els teus músculs d’estabilitat central estan gairebé constantment compromesos per mantenir-te estable i equilibrat, la qual cosa significa tenir un estómac i zona lumbar més fort”. També està d’acord amb la recerca de la NASA de que el trampolí ajuda a millorar la força de tot el cos.

Millora de la salut

Saltar en un trampolí amb regularitat pot ajudar a augmentar la taxa metabòlica del seu cos i la seva capacitat per cremar calories de manera més eficient. Com a resultat de l’augment de força G que se sent en fer exercici en un trampolí, les cèl·lules es tornen més fortes i aquest tipus d’exercici ajuda a augmentar l’activitat de les cèl·lules immunitàries mantenint altes les defenses naturals del cos i reduint la possibilitat d’emmalaltir-se.

Entrenament i instrucció

El trampolí pot ajudar a reduir el risc d’afeccions òssies tals com la malaltia d’ossos fràgils, fractures i osteoporosis. Col·locar el sistema musculoesquelètic sota un lleuger estrès repetit mentre saltes permet que els teus ossos es tornin més forts per sobreportar  la pressió del rebot. La condició mineral òssia també es millora al mateix temps. El coixí del trampolí absorbeix la major part de l’impacte, per la qual cosa els teus ossos i articulacions estan protegits mentre fas exercici.

L’alleujament de l’estrès

El trampolí pot ajudar a combatre la depressió, l’ansietat i l’estrès en augmentar la quantitat d’endorfines alliberades pel cervell. Les sessions regulars de salts poden ajudar-ho a relaxar-se, promoure millors patrons de somni i donar-li més energia. Fer exercici en trampolí augmenta la circulació d’oxigen al voltant del seu cos, la qual cosa et fa estar més alerta i millora el rendiment mental.